درب ضد آب

درب ضد آب

  • درب ضد آب

    یکی از انواع مختلف درب تولید شده توسط شرکت آذین درب ، درب ضد آب می باشد. اما این درب چیست و شامل چه ویژگی هایی است؟ شاید باور این که امروزه می توان انواع درب که مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت دارند و همچنین ساختار آن ها از چوب است سخت به نظر آید. این موضوع به دلیل عدم اطلاع از مصنوعات چوبی قابل تولید برای ساخت درب می باشد که امروزه به وسیله آن ها می توان انواع و اقسام درب داخلی و یا هر نوع درب دیگری را تولید نمود.

     

    درب ضد آب چیست؟

    درب ضد آب که با نام درب ABS هم شناخته می شود با توجه به خاصیت موجود در مواد اولیه آن خاصیت عدم نفوذ آب و رطوبت به داخل خود را دارا می باشد که در مکان هایی که میزان رطوبت و یا پاشش آب بر روی درب زیاد است ( مانند درب دستشویی و حمام ) مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع درب ها که بهترین مدل برای ساخت درب داخلی محسوب می شود دارای ویژگی های دیگری است که از مهم ترین آن ها خاصیت ضد حشره و موریانه بودن آن ها است که دلیل این امر استفاده از متریال به کار رفته برای تولید آن ها می باشد. درب ضد آب قابلیت رنگ آمیزی را بر ساس نیاز مشتری دارا می باشد.

     

    روش ساخت درب ضد آب

    برای ساخت درب ضد آب از روش ساخت درب های شبکه ای چوبی استفاده می شود که پس از ساخت ماده مخصوص رزین و محافظ در برابر آب را بر روی آن می پوشانند که این مرحله از ساخت درب ضد آب سبب تمایز این درب نسبت به سایر درب های داخلی می شود. البته بر اساس نیاز می توان انواع مختلفی از روکش های مصنوعی PVC را بر روی سطوح درب استفاده نمود.

    این نکته را باید مد نظر گرفت که هر دربی که از روکش PVC بهره می برد ضد آب نیست و در قسمت داخلی درب می بایست به دلیل مواردی همچون نفوذ آب از سوراخ های تعبیه شده برای نصب دستگیره ، قفل ، لولا و… از مواد مخصوصی جهت پوشش سطوح داخلی استفاده نمود. علاوه بر این به دلیل بریدن پوشش PVC در بعضی قسمت های درب به منظور قرارگیری بر روی یکدیگر در لبه های درب داخلی امکان وارد شدن آب و رطوبت طی مدت زمان طولانی به داخل درب وجود دارد که به همین دلیل برای چنین فضاهایی می بایست حتما از درب ضد آب استفاده نمود.

     

    رزین چیست؟

    ماده ای که به وسیله آن می توان درب داخلی را ضد آب و رطوبت نمود رزین نام دارد. این ماده از مقاومت بالایی در برابر آب برخوردار بوده که پوشش آن بر روی سطوح چوبی درب می تواند ارتباط رطوبت را با چوب قطع نماید و مانع پوسیدگی درب شود. رزین عملکردی همانند پلی استر دارد که به سبب آن رنگ درب تغییر نخواهد کرد که به همین دلیل قابل استفاده در اطراف سوراخ هایی که برای نصب لولا و یا دستگیره ایجاد می شود ، می باشد.

    درب ضد آب

    بنابراین درب ضد آب همانند دیگر درب داخلی تولید می شوند و تنها تفاوت آن ها استفاده از ماده رزین در بدنه این درب ها می باشد و پس از آن می توان از مصنوعات چوبی مانند روکش PVC برای ساخت رویه درب استفاده نمود.

     

    ویژگی های درب ضد آب عبارتند از:

    ✔ مقاومت بالا در برابر رطوبت و آب

    ✔ عدم تخم گذاری حشرات در داخل درب ضد آب با توجه به استفاده از ماده رزین

    ✔ نصب راحت و آسان به عنوان درب داخلی

    ✔ قابل تولید با استفاده از متریال های گوناگون ضد آب همچون آلومینیوم ، ملامین و…

    ✔ خاصیت ضد بخار

    ✔ تنوع در مدل و طرح و رنگ

    ✔ و…

    به منظور ساخت درب ضد آب برای درب داخلی ساختمان و استفاده از آن در درب سرویس بهداشتی و حمام بهترین نوع درب ضد آب ، درب داخلی MDF و درب داخلی HDF می باشد. نصب رویه بر روی بدنه این درب ها با استفاده از فرآیندی خاص می بایست صورت گیرد تا به به اندازه کافی مقاوم در برابر آب و رطوبت باشد.

     

    قیمت درب ضد آب

    با توجه به نوسان قیمت ها به دلیل تغییر لحظه ای نرخ ارز جهت اطلاع از قیمت درب ضد آب لطفا با کارشناسان شرکت آذین درب در ارتباط باشید. تولید درب ضد آب می بایست بر اساس رعایت نکاتی مهم انجام گیرد که به همین دلیل ممکن است قیمت درب ضد آب به دلیل عدم رعایت این نکات در بعضی از شرکت ها ارزان تر باشد. علاوه بر این روکش های بکار رفته در این درب داخلی قابل تولید در درجات مختلف کیفی می باشد که ممکن است این موضوع قیمت درب داخلی را تخت تاثیر قرار دهد. بنابراین پیش از خرید درب ضد آب می بایست با کارشناسان مربوطه در ارتباط باشید.

    در پایان اگر قصد خرید درب ضد آب ، درب ضد سرقت و یا دیگر مدل های درب را برای ساختمان خود دارید می توانید جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان شرکت آرتام ایده پارسیان در ارتباط بوده تا شما را در زمینه خرید انواع درب راهنمایی نمایند.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    2021-12-15T01:24:28+03:30

    Leave A Comment