درب اتاق HDF

درب اتاق HDF

  • در ابتدا به تعریفی در مورد درب می پردازیم. درب در حقیقت به ساختاری گفته می شود که از صفحات چوبی و یا فلزی که از ارتفاع متوسط افرادی که از آن عبور می کند بلندتر باشد و جایگاهی که دو اتاق یا دو فضا را با یکدیگر متفاوت می کند. درب می تواند یه عنوان حریم باشد یعنی برای جدا کردن و احترام دادن به مکان و فضایی طراحی شود و یا اینکه فقط جایگاهی باشد برای عبور و مرور افراد.

    امروزه انسان ها دوست دارند در فضایی زندگی کنند که از نظر روحی احساس امنیت داشته باشند و نصب درب یکی از راه های بسیار مهم است و امروزه درب ها دارای انواع مختلفی می باشد. در سری های جدید درب مشاهده می شود که تولید کنندگان حتی از عایق صوتی در داخل درب استفاده می کنند تا هرگونه تبادل صوتی و حرارتی را به حداقل خود برسانند. درب ضد سرقت نیز در راستای همین منظور و بهبود امنیت انسان پا به عرصه تولید گذاشت و روز به روز تعداد زبانه ها در قفل درب ضد سرقت افزایش یافت و امروزه درب ضد سرقت ضد گلوله نیز به مجموعه درب ها اضافه شده است.

    یکی از انواع درب های که به عنوان درب اتاقی برای ساختمان ها، واحد های مسکونی و اداری بسیار متداول می باشد درب داخلی HDF می باشد که دلایلی زیادی برای استفاده از درب اتاق اچ دی اف به انواع درب اتاقی وجود دارد:

    1-  قابلیت مقاومت در برابر فشار درب 2- سبک بودن درب اتاق 3- رنگ پذیری خوب 4-کم هزینه بودن درب اتاق HDF نیز مزیت اصلی در ساختمان سازی به حساب می آید.

    اچ دی اف در صنعت درب به 2 صورت مورد استفاده قرار می گیرد:

    الف) اچ دی اف به صورت ورق مسطح

    این ورق ها دارای ضخامت 3 میلی متر می باشند که در حین تولید به وسیله غلطک شیارهای مشابه طرح چوب بر روی آن ایجاد می شود و در نهایت بر روی آن یک لایه آستر سفید پاشیده می شود و امکان ایجاد طرح های متنوع و نامحدود به وسیله دستگاه سي ان سي روی این ورق وجود دارد.

    ب) اچ دی اف های قالب گیری شده

     

    در این روش اچ دی اف به شکل خاصی که در پرس به آن داده می شود تولید شده و همانند روش قبل روی آن شیارهای طرح چوب ایجاد می شود این ورق ها با ضخامت 3 میلی متر و تقریباً در 6 طرح مختلف وجود دارد، ورق های اچ دی اف قابلیت رنگ پذیری دارند و رنگ درب های اچ دی اف از زیبایی خاصی برخوردارند.

    درب اچ دی اف برای چه فضاهایی مناسب است؟

    استفاده از درب اچ دی اف بیشتر برای درب اتاق خواب و سرویس بهداشتی می باشد اما به واسطه چگالی بالای ورق اچ دی اف و استحکام خوب آن می توان از درب اچ دی اف برای درب ورودی آپارتمان ها نیز استفاده نمود، البته پیشنهاد می شود در صورت استفاده از ورق مسطح برای درب ورودی دو ورق 3 میل اچ دی اف روی هم پرس شود انجام این کار باعث می شود هم استحکام درب اچ دی اف به میزان قابل توجهی بالا بود هم عمق شیار های سی ان سی افزایش یابد که به زیبایی کار می افزاید.

    با توجه به قیمت مناسب و استحکام بالا استفاده از درب اچ دی اف در ساختمان ها طی 10 سال اخیر بسیار استفاده شده است و همین امر باعث شده مصرف کننده نهایی به دنبال درب های جدیدتری باشند هر چند بعضی از این درب ها عمر مفید کمتری دارند ولی برای ایجاد تنوع می توان با استفاده از ورق های مسطح و استفاده از دستگاه سی ان سی تنوع طرح درب اچ دی اف را نامحدود و مطابق با هر سلیقه ای ارائه داد.

    درب های داخلی ساختمان دارای انواع مختلفی می باشند که می توان بیان کرد متناسب با مکان و جایگاهی که وجود دارد درب های مختلفی استفاده می شود. به طور مثال در فرهنگ ایرانی هیچ وقت برای درب های اتاق خواب از درب های شیشه خور استفاده نمی کنند و بر این مقید هستند که اتاق خواب به نوعی دارای حریم می باشد و باید این حریم حفظ شود، پس متناسب با فضا و مکان نوع درب را تعبیه می کنند. درب های شیشه خور معمولا برای دفاتر اداری و سازمانی مناسب می باشد ولی از شیشه سند بلاست نیز برای این نوع درب های شیشه خور استفاده می کنند.

    از دلایلی اصلی که باعث ساخت درب توسط انسان ها شد می توان به دلایلی همچون جلوگیری از ورود هوای گرم یا سرد و از طرف دیگر در امان ماندن انسان ها از حیوانات و حشرات موذی اشاره کرد. در زمان های قدیم ساختار درب با چیزی که امروزه می بینیم متفاوت بوده است. امروزه وجود درب بیشتر برای بحث حریم خصوصی مطرح است و در شهرها دیگر خبری از حیوانات موذی نیست و یا حتی دمای خانه و لابی و قسمت های بیرونی واحد آپارتمانی با همدیگر هم دما می باشند و دیگر بحث ورود هوای سرد مطرح نمی باشد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    2021-12-15T01:33:02+03:30

    Leave A Comment