درب ضد حریق شیشه ای

Home/مقالات انواع درب/درب ضد حریق شیشه ای

درب ضد حریق شیشه ای

  • درب ضد حریق شیشه ای

    یکی از انواع درب های مورد استفاده در ساختمان ها درب ضد حریق می باشد. این درب ها با دارا بودن متریال خاص قابلیت جلوگیری از انتقال حریق به سایر محیط را دارا هستند و میزان مقاومت بالایی از خود نشان می دهند. انواع مختلفی از این درب قابل تولید است که بر اساس نیاز محیطی می توان از هریک از آن ها استفاده نمود.

    امروزه بر اساس ضوابط و استانداردهای ایمنی در ساختمان سازی ، استفاده از درب ضد حریق امری ضروری بوده که عموما در ساختمان هایی با تعداد واحد بالا و ارتفاع زیاد می بایست از آن استفاده گردد. بنابراین در ساختمان هایی با ارتفاع بیشتر از 23 متر استفاده از درب ضد حریق اجباری می باشد. بنابراین این درب ها می بایست بر اساس ضوابط و قوانین سازمان آتش نشانی ساخته شوند.

    مدل های مختلف این درب ها بر اساس متریال به کار رفته در آن ها تعیین می گردد.انواع درب ضد حریق عبارتند از:

    • درب ضد حریق چوبی

    • درب ضد حریق فلزی

    • درب ضد حریق شیشه ای

    در این مقاله قصد داریم درباره درب ضد حریق شیشه ای توضیحاتی ارائه نماییم.

     

    درب ضد حریق شیشه ای

    همانطور که گفته شد درب ضد حریق دارای مدل های مختلفی از جمله درب ضد حریق چوبی ، درب ضد حریق فلزی و همچنین درب ضد حریق شیشه ای می باشد. این درب ها را می توان بر اساس نیاز با حالت های مختلفی همچون کشویی ، لولایی و… تولید نمود. اما درب ضد حریق شیشه ای قابلیت تولید در دو نوع دو درب و تک درب را دارا می باشد.

    درب ضد حریق شیشه ای به طور کامل در برابر آتش سوزی ایمن نیست اما می توانند از انتقال فوری آتش به سایر نقاط ساختمان تا چند ساعت جلوگیری به عمل آورد و پخش شدن آتش را به تاخیر بیندازد. البته در صورت استفاده از متریال با کیفیت بالا در این درب ها می توانند مدت زمان بیشتری را در برابر آتش و حرارت تحمل نمایند.

    این درب ها با استفاده از شیشه سکوریت در ضخامت های گوناگون قابل تولید می باشند که خاصیت این شیشه مقاومت بالا در برابر حرارت و همچنین در صورت شکستن کمترین خطر را برای افراد ایجاد می نماید. جهت ساخت شیشه به کار رفته در این درب ها می بایست از دستگاه برش مخصوص استفاده کرد و دورتادور آن ها از نوار های مخصوص نسوز استفاده شود.

    دقت نصب این نوار ها بسیار مهم می باشد زیرا نقش مهمی در جلوگیری از ورود دود و یا گازهای سمی به سایر محیط ساختمان را ایفا می نمایند.

     

    مزایای درب ضد حریق شیشه ای عبارتند از:

    • ضد آتش بودن و جلوگیری از انتقال آتش و حریق با سایر محیط

    • استفاده از شیشه سکوریت به عنوان جنس شفاف برای انتقال نور به دیگر بخش ها

    • مقاومت بالا در برابر ضربه و فشار

    • زیبایی محیط

    و…

     

    مکان های استفاده از درب ضد حریق شیشه ای

    از این نوع درب های می توان در مکان های عمومی و پر تردد از جمله مراکز تجاری ، ادارات ، مجتمع هایی با وسعت زیاد همچون بیمارستان ها و… استفاده نمود.علاوه بر این در ساختمان های سیاسی که شرایط حساس تری در آن ها وجود دارد از این نوع درب ها استفاده می شود.کارخانه ها و یا اتاق های سرور از دیگر مکان هایی است که می توان از درب ضد حریق شیشه ای استفاده کرد.

    با توجه به این که متریال اصلی به کار رفته در این درب ها شیشه ای ، می تواند در زیبایی محیط بیافزاید.

     

    انواع درب ضد حریق شیشه ای

    درب ضد حریق شیشه ای در دو نوع کشویی و لولایی قابل تولید است که بنا به شرایط محیطی می توان از آن ها استفاده کرد. درب ضد حریق لولایی خود نیز در دو حالت تک درب و دو درب قابل تولید می باشد و علاوه بر این می توان این درب را در حالت یک درب ثابت و یک درب بازشو استفاده کرد. این مدل از درب ضد حریق شیشه ای عموما به منظور ساخت شیشه های دودبند و یا درب ضد حریق کشویی مورد استفاده قرار می گیرد.

     

    قیمت درب ضد حریق شیشه ای

    بر اساس نوع و مدل درب و همچنین سایز و متریال به کار رفته در آن ها قیمت درب ضد سرقت متفاوت می باشد. یراق آلات ، چهارچوب و سایر موارد مورد نیاز در درب ضد حریق شیشه ای سبب تغییر قیمت درب ضد حریق می شود. بنابراین اگر قصد خرید درب ضد حریق شیشه ای برای ساختمان مورد نظر خود را داشته باشید می توانید با کارشناسان شرکت آذین درب در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند. شرکت آرتام ایده سازان پارسیان یکی از برترین شرکت ها در زمینه تولید انواع درب ضد سرقت ، درب داخلی و همچنین درب ضد حریق می باشد.

     

    حتما بخوانید : درب ضد حریق چوبی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    2021-12-15T01:32:30+03:30

    Leave A Comment