درب اتاق MDF

درب اتاق MDF

  • به طور کلی درب های مورد استفاده در فضای داخل ساختمان به دو دسته ی درب داخلی MDF و درب داخلی HDF تقسیم بندی می شوند.یکی از محبوب ترین و متداول ترین درب ها برای استفاده در محیط داخلی ساختمان درب اتاق یا درب داخلی MDF نام دارد.تفاوت اصلی این نوع درب ها در متریال به کار رفته در قسمت داخلی و روکش آن ها می باشد که به سبب این موضوع دارای نامگذاری متفاوتی هستند.

     

    چوب MDF چیست؟

    ام دی اف در واقع مخفف عبارت Medium Density Fibreboard می باشد که به معنی تخته فیبر با چگالی متوسط است.این نوع چوب در واقع نوعی چوب تولیدی به صورت مصنوعی است که با استفاده از روش های خاص تولید می گردد. مواد اولیه جهت تولید این نوع چوب از چوب درختانی با جنس نرم است که از جمله آن ها می توان به درخت کاج اشاره نمود. این نوع چوب (خرده چوب) در ترکیب با مواد رزین و تحت فشار قرار گرفتن از مقاومت بالایی برخوردار می شود که می توان از آن برای تولید انواع محصولات چوبی مانند درب داخلی استفاده نمود.تولید چوب MDF با استفاده از فرآیند خشک انجام می گیرد.

     

    درب اتاق MDF چیست؟

    درب داخلی MDF از جمله درب های رایج مورد استفاده در داخل ساختمان و به منظور جدا سازی بخش های مختلف فضای داخلی ساختمان است که در شرکت آذین درب هگمتانه تولید می گردد. این نوع درب ها دارای اسکلتی از جنس MDF می باشند که این متریال دارای ویژگی های مختلفی است.

    برای ساخت این نوع درب داخلی عموما از دو لایه چوب MDF استفاده می شود که هریک از آن ها دارای قطری معادل 6 الی 8 میلی متر است و نسبت به فضای مورد استفاده مقاومت مناسبی را برخوردار می باشد.

    علاوه بر این ساخت درب داخلی MDF قابلیت تنوع گسترده از نظر شکل و طرح است که بنا به نیاز می توان از طرح های گوناگون و بر اساس دکوراسیون محیط از آن ها استفاده نمود. رویه یا روکش مورد استفاده در این نوع درب در بیشتر مدل ها ساخت کشور ترکیه است که از مرغوبیت و کیفیت بالایی برخوردار است.

     

    مزایا و ویژگی های درب داخلی MDF

    • مقاومت بالا و ایده آل به دلیل برخورداری از کلاف های چوبی در داخل درب

    • مناسب استفاده در محیط های مرطوب همچون حمام و سرویس بهداشتی

    • تنوع بالا در طرح و رنگ

    • وزن سبک

    • قیمت مناسب

    • و…

     

    استحکام و مقاومت درب داخلی MDF

    با توجه به نحوه اتصالات داخلی و استفاده از کلاف های چوبی در داخل درب ، این درب ها مقاومت نسبتا بالایی در برابر فشار و ضربه دارند. اتصال به شکل فینگر جوینت در کلاف های داخلی سبب می شود این درب ها از مقاومت بالایی برخوردار باشند. همچنین جهت افزایش مقاومت می توان از کلاف های چوبی به تعداد بیشتر (3 عدد) و به صورت عرضی در داخل درب با فواصل یکسان استفاده نمود.

     

    کاربرد درب داخلی MDF

    از این نوع درب های در کلیه فضاهای داخلی ساختمان از جمله درب اتاق ، درب سرویس های بهداشتی و حمام ، درب ورودی و سایر درب ها به منظور جداسازی فضا و بنا به نیاز می توان استفاده نمود.استفاده از انواع روکش ها بر اساس فضای مورد نیاز این امکان را فراهم می کند که از این درب در بسیاری از محیط ها استفاده کرد. به طور مثال در صورت ازدیاد رطوبت در محیط هایی مانند استخر و… می توان از درب هایی از جنس ABS و یا در صورت نیاز به درب هایی با طرح های پر عمق می توان از درب داخلی HDF با روکش PVC استفاده کرد.

    البته امروزه به منظور ساخت درب ورودی از درب ضد سرقت بهره گرفته می شود که بالاترین میزان امنیت را ارائه می دهد و در صورت نیاز به این امر می تواند از درب ضد سرقت جهت استفاده در درب ورودی استفاده کرد.

     

    رویه درب داخلی MDF

    همانطور که گفته شد یکی از مزایای این درب ها تنوع بالا در طرح و رنگ رویه به کار رفته در آن ها می باشد. روکش های درب داخلی MDF قابلیت طراحی با استفاده از دستگاه CNC را دارا می باشد که می توان طرفی دقیق و زیبا را با استفاده از آن ساخت.

     

    نصب درب داخلی MDF

    درب اتاق MDF توسط نصاب های شرکت آتار درب نصب می شود و روال کلی به این صورت کلی می باشد که برداشت اول توسط خود نصاب انجام می شود و ابعاد در اتاق MDF  برای ساخت به کارخانه فرستاده می شود و پس از تولید همان شخصی که اندازه گیری را انجام داده است برای نصب درب ها اقدام می کند. در اتاق MDF می تواند بر روی درب های با چهارچوبی فلزی با روکوب MDF نصب شود و اگر چهارچوب وجود نداشته باشد می تواند با چهارچوب MDF نیز درب اتاق MDF ساخته شود.

     

    قیمت درب داخلی MDF

    با توجه به اینکه برخی از متریال به کار رفته در این نوع درب ها و در شرکت آذین درب از کشورهایی همچون ترکیه وارد و در شرکت نصب می گردد نوسانات ارزی امکان تغییر قیمت درب داخلی را ایجاد می نماید که شما می توانید جهت اطلاع از آخرین قیمت درب داخلی MDF و یا سایر درب ها همچون درب ضد سرقت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

    موارد مختلفی در قیمت درب داخلی MDF تاثیر گذارند که از مهم ترین آن ها می توان به ضخامت درب و چوب MDF به کار رفته در آن ، طرح و نقش ، سایز و ابعاد درب ، یراق آلات به کار رفته و همچنین جنس رویه درب داخلی اشاره نمود. گفتنی است که قیمت درب داخلی MDF از درب داخلی HDF به مراتب کمتر می باشد.

    اگر قصد خرید درب ضد سرقت و یا انواع درب داخلی با کیفیت و متریال روز دنیا و همچنین انواع مختلف طرح ها را دارید می توانید جهت مشاوره و تخمین قیمت با کارشناسان شرکت آذین درب هگمتانه در ارتباط باشید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    2021-12-15T01:31:31+03:30

    Leave A Comment