درب ضد سرقت و درب ضد حریق

Home/مقالات انواع درب/درب ضد سرقت و درب ضد حریق

درب ضد سرقت و درب ضد حریق

  • به طور کلی و از حیث ماهیت درب ضد سرقت و درب ضد حریق تعریف متفاوتی با یکدیگر دارند.

    درب ضد سرقت و درب ضد حریق:
    درب ضد سرقت و درب ضد حریق می توان گفت از نظر نوع چهارچوب فلزی نیز شبیه هم می باشند. درب ضد حریق فلزی و درب ضد حریق رگلاژ و نصبی شبیه به یکدیگر دارند و نصاب باید برای هر دو از سه جهت رگلاژ درب را انجام دهد. در کنار این موضوع بحث درب ضد سرقت و درب ضد حریق می باشد که همان طور که قبلاً بیان شد درب ضد حریق اختلاف ماهوی با درب ضد سرقت دارد.

    فلسفه وجودی درب ضد حریق

    این می باشد که در حقیقت این درب باید بدون هر گونه قفل و عامل نگه دارنده ای باشد. در حقیقت این نوع درب برای زمانی تعبیه شده است که زمان حیاتی آتش سوزی می باشد و افرادی که در محیط هستند احتمالاً کلیدی همراه خود ندارند و یا حتی اگر کلید هم دارند احتمال این وجود دارد که توانایی برای باز کردن درب ضد حریق نداشته باشند. برای همین منظور است که دستگیره های آنتی پنیک درب ضد حریق را برای درب های ضد حریق تعبیه می کنند که شخصی که در آپارتمانی می باشد که حریق صورت گرفته بتواند با کمترین فشار و کمترین اتلاف زمان خود را به پله های فرار رسانده و از مکان آتش سوزی جان سالم بدر ببرد. در پشت درب ضد حریق نیز لولاهایی نصب شده است که به صورت پروانه و دارای فنر می باشند. لولاهای پروانه ای این کمک را به افراد می کنند که در زمان حریق با کمترین فشاری درب را باز کنند و از مهلکه فرار کنند. نوع زمان بندی این درب ها نیز متفاوت می باشد.

    بطور مثال شرکت آذین درب هگمتانه فروش درب ضد حریق 120 دقیقه را انجام می دهد و این درب های ضد حریق سهند درب دارای تاییدیه آتش نشانی می باشد. 120 دقیقه به این معنا می باشد که این نوع درب ضد حریق با ساختار فلزی که دارد می تواند 120 دقیقه در برابر آتش سوزی صورت گرفته مقاومت داشته باشد و مانع سراید دود به پله های فرار و همچنین جلوگیری از نشت دودها به پله های فرار می شود. لاستیک های دود بند که در دور درب ضد حریق نصب شده است در زمان اعلان حریق آماس می کنند و مانع از نشت دود به داخل پله های اضطراری می شود. در داخل درب های ضد حریق پشم سنگ نصب می شود که عایق حرارتی مناسبی برای درب ضد حریق استاندارد آتش نشانی می باشد. بازشو این درب ها 80 و 90 و 10 سانتی متر می باشد که برای این میزان بازشو باید 20 سانت فضای داخل فریم انتظار را بیشتر در نظر گرفت. بطور مثال برای بازشو 90 در حدود 110 سانتی متر باید ابعاد داخل به فریم انتظار باشد که برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با واحد فروش شرکت آذین درب در تماس باشد. درب ضد سرقت و درب ضد حریق می توان گفت از نظر نصب شبیه به یکدیگر می باشند.

    فلسفه درب ضد سرقت

    با تعداد قفل های زیاد تعریف می شود و اینکه وزن این درب ها نسبتاً زیاد است. بطور مثال درب ضد سرقت آذین درب هگمتانه دارای 80 تا 120 کیلوگرم وزن می باشد که متناسب با این وزن زیاد باید لولاهای مناسب نیز برای این گونه درب ها تعبیه شود. قفل های 7 و 14زبانه و بیشتر مخصوص درب های ضد سرقت است که از هرگونه ورود دزد جلوگیری به عمل بیاید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    2021-12-15T01:38:31+03:30

    Leave A Comment