درب چوبی

درب چوبی

  • برای ساخت درب چوبی در گذشته از چوب طبیعی به عنوان اصلی ترین متریال استفاده می شد. اما بدلیل استفاده بیش از اندازه از چوب طبیعی و کم شدن منابع طبیعی چوب که بحران های جدی محیط زیستی بوجود آورده است امروزه درب چوبی با استفاده از مصنوعات چوب ساخته می شود. بنابراین در بیشتر درب های امروزی از جمله درب ضد سرقت ، درب داخلی و… از چوب مصنوعی استفاده می شود.

    این موضوع علاوه بر کاهش از بین رفتن محیط زیست دارای مزایای بسیار دیگری می باشد که می تواند دلیل خوبی برای استفاده از این مواد به جای چوب طبیعی باشد.بنابراین استفاده از مصنوعات چوبی برای تولید درب ضد سرقت و سایر انواع درب ها بهترین راهکار می باشد.

     

    برخی از مهم ترین معایب درب چوبی عبارتند از:

    • وزن بالای درب چوبی

    • قیمت درب چوبی به مراتب بالاتر از دیگر مدل های درب می باشد.

    • با توجه به جنس چوب می بایست در این نوع درب ها از یراق آلات گرانتری استفاده گردد.

    • آسیب رساندن به محیط زیست و منابع طبیعی

    • برای ساخت درب چوبی به مراتب زمان بیشتری را نسبت به دیگر مدل ها نیاز دارد.

    • احتمال آسیب و آفت زدن این درب ها به وسیله حشرات بسیار زیاد می باشد.

    • و…

     

    مزایای ساخت درب با مصنوعات چوبی

    امروزه بدلیل معایبی که درب چوبی دارد از انواع مدل های چوب مصنوعی که تنوع بسیار بیشتری در طرح و رنگ نسبت به چوب طبیعی دارد استفاده می شود. مهم ترین انواع مصنوعات چوبی برای ساخت درب داخلی ، درب ضد سرقت و… عبارتند از روکش MDF ، HDF و روکش PVC. این مدل از درب ها علاوه بر زیبایی و تنوع بیشتر مزیت های دیگری را با خود به همراه دارند که از مهم ترین آن ها می توان به مقاومت بالا ، سبک بودن ، خواص ضد آب و ضد حریق و… اشاره نمود.

    خرید درب داخلی

    درب داخلی MDF و درب داخلی HDF دو نمونه از بهترین انواع درب داخلی برای استفاده در محیط داخلی ساختمان می باشد که با استفاده از روکش های مصنوعی ساخته می شوند. این درب ها قابلیت رنگ آمیزی را دارا می باشند و طرح های مشابه چوب واقعی بر روی آن ها قابل اجرا است.برای ساخت این درب ها از شبکه های مشبک شده ای استفاده می شود که این امر سبب کاهش وزن کلی درب می شود. شبکه های اشاره شده چنانچه با فواصل کمتری در کنار یکدیگر قرار گیرند سبب افزایش مقاومت درب در برابر ضربه و فشار می شوند. همچنین برای ساخت درب داخلی با مصنوعات چوبی می توان ابعاد گوناگونی را در نظر گرفت.

     

    مزایای درب داخلی MDF

    مهم ترین مزیت این نوع درب ها استفاده از چسب اوره فرمالدئید به منظور ایجاد ثبات از نظر ابعادی می باشد.همچنین می توان مدل های مختلفی از نظر طرح را بر روی این درب پیاده سازی نمود. بنابراین اگر قصد خرید درب چوبی را داشته باشید با استفاده از این نوع روکش می توانید انواع مدل های قدیمی درب چوبی را با استفاده از این متریال بر روی درب مورد نظر خود پیاده سازی نمایید. همچنین درب داخلی با طرح های مدرن نیز با استفاده از روکش اچ دی اف قابل اجرا می باشد.

     

    استفاده از PVC برای تولید درب

    امروزه به منظور ساخت انواع درب ها از روکش پی وی سی استفاده می شود. این امر سبب شده است که تنوع درب داخلی ساختمان بیشتر از قبل باشد تا دست سازندگان برای انتخاب درب مناسب با دکوراسیون بازتر باشد. روکش PVC به کار رفته در درب داخلی نوعی پلاستیک سخت می باشد که قابلیت ساخت آن ها به صورت طرح واقعی چوب می تواند بهترین دلیل برای استفاده از این ماده باشد. قیمت ارزان ، مقاومت بالا ، آسیب دیدگی کمتر و سبک بودن این نوع روکش از دیگر دلایلی است که می تواند بهترین جایگزین برای چوب طبیعی در ساخت درب داخلی باشد.

     

    درب داخلی HDF

    یکی از پرطرفدارترین انواع درب داخلی ، درب داخلی HDF می باشد. شرکت آذین درب مفتخر به تولید انواع درب داخلی HDF با طرح های گوناگون می باشد. ساخت این نوع درب ها در این شرکت با بالاترین کیفیت و استانداردهای ممکن صورت می گیرد که در کنار قیمت مناسب می تواند بهترین گزینه برای خریداران این نوع درب باشد.

    برای ساخت درب داخلی HDF از کلاف های چوبی به شکل مستطیل استفاده می شود که بر اساس ابعاد درب قابل تغییر می باشند. پس از ساخت این کلاف روکش HDF با طرح دلخواه پوشیده خواهد شد. در حقیقت روکش HDF از الیاف طبیعی چوب ساخته می شود که با استفاده از روش های خاص قابل تولید می باشد. الیاف ذکر شده به وسیله قرارگیری در محیطی با حرارت زیاد و همچنین وارد کردن فشار بالا بر روی آن ها متراکم می شوند و روکش HDF را شکل می دهند.

    در پایان باید گفت دوره ساخت درب با چوب طبیعی مدت ها است که به پایان رسیده است و امروزه انواع مختلفی از درب داخلی و یا درب ضد سرقت را می توان با استفاده از متریال های بهتری تولید نمود. اگر قصد خرید درب داخلی و یا درب ضد سرقت را دارید می توانید با کارشناسان شرکت آذین درب جهت مشاوره و هزینه درب در ارتباط باشید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    2021-12-15T01:30:40+03:30

    Leave A Comment